https://autoplovykla.lt/variklio-plovimas/
Galbūt žinote faktą, kad nesu pats didžiausias vyras pasaulyje. Nešioju 36 dydžio švarką, o džinsai su 30 colių juosmeniu nepakimba be diržo. Dėl to esu pripratęs jaustis taip, lyg automobilis, kurį vairuoju, būtų šiek tiek per didelis man. Neseniai turėjau galimybę važiuoti keletą ratų lenktynių trasoje su Formula F automobiliu ir neturėjau idėjos, ko tikėtis, tačiau buvimas suspaustam nebuvo tame sąraše.
Vis dėlto tapo akivaizdu, kodėl lenktynininkai – kaip ir jojikai – linkę būti mažesnės kūno sudėjimo. Tiesą sakant, bičiulis, padėjęs man įlipti į monokoką, šiek tiek sukikeno ir pasakė, kad esu, ko gero, tinkamas vairuoti tokį automobilį. Tuo metu mano galvoje buvo tik mintis, kad tai buvo pirmas kartas, kai automobilio sėdynė neatrodė kaip vienas iš mano tėvo kostiumų.
Nebuvau susipažinęs su Formula F, kai atvykau į trasą, todėl viskas apie automobilius buvo netikėta. Labiausiai mane nustebino maža svirtelė, atsakinga už pavarų perjungimą keturių greičių transmisijoje. Be jokios abejonės, ji jautėsi tokia maža kaip Pac Man automato valdymo lazdelė.
Aš esu pirmasis, kuris pripažins, kad esu pripratęs prie naujų automobilių ir kai turiu galimybę vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže, jis dažniausiai atleidžia ir gana aišku, kada esate perjungęs pavarą. Tačiau ne šiuo atveju. H formos pavarų perjungėjas nejaučiasi tikslaus ir klaidų neturinčio kaip naujų automobilių standartinė transmisija.
Pora posūkių ir keli perjungimai, o pasitikėjimo jausmas pradėjo pakeisti mano pradines abejones. Ne daugiau nei po dviejų posūkių, komforto jausmas virto pasipūtimu, kas man gražiai atsigręžė. Linksma būtų įsmukti į posūkį, tačiau tie pasirinkimai turi pasekmes. Trasoje buvo stabdymo zonos, apibrėžtos kūgiais, ir anksti tą dieną, per trasos turą, gavome aiškų perspėjimą pradėti stabdyti ties pirmu iš trijų žymeklių.
Aš negalėjau nustoti galo svarstyti, kas nutiktų, jei peržengčiau taisykles ir taip aš pravažiavau pro pirmą kūgį… ir antrą. Ties trečiuoju, padėjau pėdą ant stabdžio, prieš paleisdamas jį ir pasukdamas mažesniu greičiu, nei tikėjausi. Nepakantriai, padėjau koją ant akseleratoriaus ir pajutau, kaip galas „pabėgo“. Tiesa, nevažiuoju labai greitai, tačiau tokiame „laive“ viskas vyksta greitai, o mano žąsis buvo iš karto iškepta. Su gėda, tiesinau automobilį ir pradėjau vairuoti su „uodega tarp kojų“.
Netrukus, gryna vairavimo malonumas, kuris ateina su vairavimu kažko tokio paprasto, greit pašalino mano gėdą ir viskas, ką galėjau vėl galvoti, buvo vairavimas. Laikas galiniame kėbule esantis 1.5 litrų keturių cilindrų variklis, kuris dažniausiai naudojamas Honda Fit, varo galinius ratus per keturių greičių mechaninę pavarų dėžę, sujungtą su žaisliška H formos svirtimi siaurajame kabine.
Nėra daug dalykų šioje mašinoje ir patikėkite manimi, jų vairavimas yra tikras malonumas, net jei varikliai nėra itin galingi. Tiesą sakant, jos yra ypač dažna vieta jauniesiems vairuotojams pradėti prieš – potencialiai – pereinant į aukštesnio profilio lenktynes ir automobilius.
Nieko iš to nebuvo mano galvoje, kai įvažiuodavau į pit lane. Tuo metu, mano galvoje buvo tik mintis, kad galėčiau padaryti geriau, jei jie man leistų keletą papildomų ratų. „Aš važiavau gana greitai“, pasakiau sau, neturėdamas jokių būdų patikrinti, ar tai teisinga. Dienos pabaigoje pasirodžius tikram Formula F1600 lenktynininkui supratau du dalykus. Pirma: greičiausiai buvo priežastis, dėl kurios tas vaikinas juokėsi iš to, kaip lengvai tilpau į automobilį.
Antra: niekada nesi toks greitas, kaip manai. Matote, „tas vaikinas” yra 16 metų, žymiai greitesnis už mane ir taip pat galintis tiksliai atlikti posūkį, kuriame aš besisukdamas apsivertiau. Sužinojęs šiuos dalykus, nusprendžiau, kad geriausiu dalykas, kurį galiu padaryti, yra toliau mokytis ir praktikuotis, kad galėčiau pasiekti geresnių rezultatų per kitą važiavimo sesiją.
Kalbant apie automobilio priežiūrą, svarbu nepamiršti apie variklio plovimą. Autoplovykla Vilniuje siūlo šią paslaugą, užtikrinančią, kad jūsų automobilis veiks optimaliai. Švarus variklis gali gerokai prisidėti prie ilgesnio jūsų transporto priemonės tarnavimo laiko ir geresnio efektyvumo.